Χαλασμένα ρούτερ

Τα οικιακά ρούτερ είναι απο τις συσκευές που πάντα μισούσα για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο κυριότερος απο αυτούς ήταν οτι σπάνια μου κρατούσαν για πάνω απο ένα χρόνο, ενώ  σε κάποιες περιπτώσεις χαλούσαν μόλις μετά απο μερικούς μήνες. Πολύ σπάνια κάποιο ρούτερ να σταματούσε να δουλεύει εντελώς. Συνήθως απλά άρχιζε να μή δουλεύει αξιόπιστα. Για παράδειγμα, μπορεί να έκανε συχνές επανεκκινήσεις απο μόνο του, ή ενώ δούλευαν οι θύρες Ethernet να μή δούλευε το Wifi. Άλλες φορές ενώ τα ενδεικτικά LED στην πρόσοψη έδειχναν οτι το ρούτερ δουλεύει σωστά, δέν έδινε IP στα hosts μέσω DHCP, ή ήταν αδύνατη η σύνδεση στη σελίδα ρυθμίσεων του. Όποτε ένα ρούτερ άρχιζε τα τρελά του, απλά το άλλαζα χωρίς δεύτερη σκέψη. Άλλωστε ήδη θα είχε παλιώσει και τα καινούρια μοντέλα θα είχαν περισσότερα features ή πιό γρήγορο Wifi, οπότε μια προσπάθεια επισκευής του παλιού δέν θα είχε ιδιαίτερο νόημα. Μιά μέρα όμως που δέν είχα τί να κάνω, αποφάσισα να ασχοληθώ με ένα Netgear, το οποίο είχα αφήσει στην άκρη γιατί ενώ φαινόταν να παίρνει μπρός, μετά απο λίγο αναβόσβυνε το κόκκινο LED που σύμφωνα με το manual σημαίνει κάποιο πρόβλημα hardware. Επειδή δέν μπορούσα να βρώ το τροφοδοτικό του, χρησιμοποίησα απο ένα άλλο ρούτερ, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία τους λειτουργούν στα 12 Volt. Το βάζω σε λειτουργία και μετά απο έναν γρήγορο έλεγχο διαπιστώνω οτι δουλέυει κανόνι! Τότε μου πέρασε απο το μυαλό οτι πιθανόν να έφταιγε το τροφοδοτικό. Με τα πολλά βρίσκω το δικό του τροφοδοτικό και το βάζω στην πρίζα. Τροφοδοτώ το ρούτερ με αυτό και πάλι ανάβει το κόκκινο LED. Συνδέω το πολύμετρο στο βύσμα του τροφοδοτικού και η τάση ήταν 12 Volt, όπως έπρεπε. Όμως σίγουρα κάποιο πρόβλημα υπήρχε. Έλεγχος τάσης   Το επόμενο βήμα ήταν να συνδέσω κάποιο φορτίο και να μετρήσω το ρεύμα. Επειδή δέν είχα κάποια κατάλληλη αντίσταση ισχύος πρόχειρη, πήρα μια λάμπα φρένων φορτηγού, 24V P21W και της σύνδεσα με το κολλητήρι δύο καλώδια. Αυτοσχέδιο dummy load   Τη σύνδεσα στο τροφοδοτικό και δέν άναψε καθόλου, ούτε αχνά. Έβαλα σε σειρά το πολύμετρο για να μετρήσω ρεύμα και περνούσαν μόλις 100mA. Για σύγκριση, την σύνδεσα στο άλλο, καλό τροφοδοτικό και άναψε σε πλήρη φωτεινότητα, ενώ το ρεύμα ήταν σχεδόν 650mA. Έλεγχος ρεύματος Ένοιωσα πολύ βλάκας μετά απο αυτό γιατι δέν ακολούθησα το χρυσό κανόνα στην επισκευή των ηλεκτρονικών: Πρώτα απ όλα ελέγχουμε την τροφοδοσία. Πόσα απο τα ρούτερ που είχα πετάξει στο παρελθόν είχαν απλά χαλασμένα τροφοδοτικά; Πολύ πιθανόν όλα τους, καθώς μέσα τους δέν έχουν και πολλά πράγματα για να χαλάσουν.

2 Responses

  1. nobody special says:

    Πολύ καλό άρθρο!!

    Βέβαια γέλασα πολύ στο ” Επειδή δέν είχα κάποια κατάλληλη αντίσταση ισχύος πρόχειρη, πήρα μια λάμπα φρένων φορτηγού, 24V P21W και της σύνδεσα με το κολλητήρι δύο καλώδια.”

    Μ’ αρέσει που είχες τη λάμπα φρένων φορτηγου πρόχειρη!

    Καλή αρχή

    • fubar says:

      Ευχαριστώ!

      Είμαι μεταξύ άλλων και αυτοκινητιστής οπότε έχω διάφορες λάμπες φορτηγών πρόχειρες!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *