Αφαίρεση καλύμματος εκκεντροφόρων (valve cover) σε Peugeot 207cc

Το κάλυμμα εκκεντροφόρων, valve cover η ψευτοκάπακο, είναι ένα κάλυμμα το οποίο προστατεύει το σύστημα των εκκεντροφόρων από νερά ή σκόνες, ενώ παράλληλα δέν αφήνει τα λάδια να πετάγονται στον χώρο της μηχανής.

Αποφάσισα να αφαιρέσω το κάλυμμα αυτό στο αυτοκίνητό μου καθώς απο αμέλεια είχα καθυστερήσει πάρα πολύ να αλλάξω τα λάδια και φοβόμουν οτι το παλιό λάδι έχει γίνει “μούργα”.

Καθώς η ροή του λαδιού γύρω απο τους εκκεντροφόρους είναι μικρή, το λάδι δέν ανανεώνεται πολύ γρήγορα και είναι ένα απο τα πρώτα σημεία που εμφανίζεται η μούργα. Και εφόσον η αφαίρεση και επανατοποθέτηση του είναι μια σχετικά απλή και γρήγορη διαδικασία, αποτελεί μια καλή ένδειξη για την υγεία του κινητήρα.

Εδώ ο κινητήρας του 207cc. Είναι ο EP6, 1600cc ατμοσφαιρικός, 120hp.

Αφαιρούμε τις δύο βίδες στο κέντρο του πλαστικού και αφαιρούμε το πλαστικό καπάκι. Φαίνονται οι πολλαπλασιαστές πάνω απο τα μπουζί.

Στη συνέχεια τραβάμε τους πολλαπλασιαστές και τους αφήνουμε στην άκρη, αφαιρούμε το καπάκι του φίλτρου αέρος, και αφαιρούμε κάποια καλώδια και σωληνάκια τα οποία είναι πιασμένα με κλίπ πάνω στο κάλυμμα. Όταν τελειώσουμε με όλα αυτά αφαιρούμε όλες τις βίδες 10mm που βρίσκονται περιμετρικά του καλύμματος (είναι περίπου 10 με 12). Το κάλυμμα είναι έτοιμο να βγεί:

 

Όπως φαίνεται, έχει δημιουργηθεί ένα φίλμ λαδιού, αλλά όχι μούργα. Επίσης δέν φαίνεται εμφανής φθορά στα έκκεντρα ή κάπου αλλού.

Εδώ μια πιό κοντινή φωτογραφία:

Για την επανατοποθέτηση του καλύμματος, καθαρίζουμε καλά το σημείο που πατάει και κανονικά βάζουμε καινούρια φλάντζα. Επειδή όμως δέν είχα, έβαλα πάλι την παλιά χρησιμοποιόντας και λίγη κόκκινη φλατζόκολλα (υψηλών θερμοκρασιών)  για να είμαι σίγουρος οτι δέν θα έχει διαρροές.

Για σύγκριση, εδώ ένας κινητήρας που έχει σοβαρό πρόβλημα μούργας:

 

 

Το πρόβλημα με τη μούργα είναι οτι μπορεί να φράξει τις διόδους του λαδιού με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μην λιπαίνεται επαρκώς και να καταστραφεί. Ευτυχώς στην περίπτωση μου δέν υπάρχει τέτοιο θέμα. Βέβαια για να είμαι σίγουρος πρέπει τις επόμενες 2 αλλαγές λαδιών να τις κάνω αρκετά νωρίτερα απο το προβλεπόμενο, σε συνδυασμό με κάποιο καθαριστικό έτσι ωστε να καθαρίσει ο κινητήρας.

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Exit mobile version